Kinas förvaltning stödjer fortsatt "ekonomiskt övertryck"

2014-07-01

Och tycks och som jag förstått andra närmare bedömning av information diktaturen gjort tillgänglig brett tämligen kostsamt och möjligen uteslutande bedömt i domän av nationell ekonomi en aning riskabelt (och tror jag några steg ovanför riskerna Sverige sitter och bygger på sig steg för steg här sedan ett par år relaterat förändring hushållensbelåning som funktion av förändring hushållens intäkter resp. förmögen ej relaterad boende direkt).


Jag har inte just något konkret att säga om detta. Men vill ändå notera det här och nu därför i brist på konkret att säga rörande besluten är det ytterst tungt intressant in i demokratifrågorna och Kinas framtid.


Tänkbart spelar man högt i en riktning som kan bli tyngre når år framåt i tiden. Och om det kanske visar sig vad man upplever ej är otroligt är det om så byggt med säkerhet mindre av okunskap eller dåliga mätningar eller defekta ekonomiska modeller så mycket som att man bedömer att landet är växande volativt hungrigt efter förändring.


Ej att utesluta finns inte reserverna för något implementerat utan är nu etablerade reserver i kommersiella banksystemet man litar på ska frigöras. Det tror jag delvis är annorlunda där man tidigare utnyttjat andra former av reserver jag tänker nu delvis är förbrukade uteslutande för big-fueling som här när både riktat mot big men ekonomiskt riktigt tråkiga bonna-och-odla-industrin resp. lån till etablering infrastruktur samt vilket låter bra och kan vara bra för Kina men delvis troligt är lite större uttryckt frihet att låna iväg som man vill bara det görs lite snyggt i mellan-lager mindre- och medelstora företag: Mindre företag innebär fler aktörer per utlånad summa görande mindre verifering praktiskt görligt per entitet och om fler lån terminerar konvergerande har kvalitetskontroll praktiskt minskats boostande ekonomin där det annars tidigt kan börja gnissla.


Därmed inte att jag direkt menar att Kina sköter sin ekonomi dåligt. De - inte ovanligt heller hos gamla Sovjetunionen - har etablerat bra strukturerat modell-kunnande ekonomi och begriper sig på att mäta vettigt (utanför alla domäner med föga accounting Kina nu har). Men jag känner kanske att man ev. nu såväl som förra året boostar ekonomin motiverat också andra faktorer än just en troligt lugn landing för ett par års "reward normalisering" rörande pengar, risktagande, vettig världsbild om vad möjligt och ej möjligt när man investerar sparade pengar, reduktion av andel problematiska eller bedrägliga aktörer o.s.v.


D.v.s. ej långt ifrån om så min bedömning 2011 och där jag ännu ej tillräckligt seriöst verifierat bra men lutande mig mot att vi i "tid align-förändring" i tänkbara vägar saker kan gå ligger mer nu än tio år, och att detta men tänkbart mer så nästa år eller året därefter har väldigt bra starka år om saker börjar själv-gå. Vad jag kvalitets-sunt önskar göra när nya versionen av analyssystem är uppe vill titta på är koncept "utlösande" i ett egentligen dumt uttryck men åt det hållet och från sådana starkare koncept som kommer upp gå i riktningen tillbaka så att säga utan att dubbel-använda data och se hur saker verkar från det hållet. Jag har ej gjort liknande saker så brett eller för sådan användning med min Symbol Mind del än men tror att det ej kod-logiskt svårt (men så känns det ofta och väldigt ofta är det till-slut ganska tungt - rent lite torterande tagande massor tid när man vill få good stuff som sådant här som klarar prediktions-test d.v.s. här snarast vad man tar diverse enklare områden föga relaterade som kost och recept, eller mindre politiska frågor, så att reduktioner intensitet m.m. liknande hamnar rätt vilket är typ-exempel på sådant som kan brutalt med tid man först ej insett givet man vet att själva ekvationerna, modellerna m.m. fungerar om nu tids-exponenter, distans-reduktion o.s.v. är förstådda konstanter snarare än beräknas fortlöpande).


Dock är jag knappast unik i att tänka så här. Och givet det vill jag verkligen varna för att ordentlig risk att låta kvalitetskontroll göras av fienden bedömt från vår nutidshistoria är ganska lätt att hamna i. Om fienden tror att detta är farligt för dem / bra för dem då stämmer det nog - särskilt om man behövt spionera iväg stor budget för att få reda på att dom tror se (ibland som under Kalla Kriget spionerande från A till B med "sanning X" som A sedan spionerar från B hämtande samma "sanning X" de därmed tror jätte-tungt på och så vidare).


En till typ av riktad information: Riktad make belief (och desinformation)

Ett par år ganska långt tillbaka nu roade jag mig att hålla ett par datorer med kanaler angripna av bl.a. just här aktuell diktatur rörande associerade strukturer bedömt från några gånger där lokalt indikerade IP-adresser vid sidan om bl.a. tyska (vilket jag tror är mer ovanligt jfr andra länder)? Och vilket jag är ganska trygg i inte vågat erkänna för sig därborta roade mig med att ljuga väldigt trovärdigt för. Här med risk att man själv kanske bedömer dem fel och gör bort sig roar jag mig med att peka på det här och en del följd-effekter i interna inom partiet åtgärder som föranleddes rörande ett par topp-management (säkert en) i fängelse: Att Bo i fängelse så att säga. Anteckningar man lite avancerat i datorn börjar de slåss internt utan något sunt verifierat alls. Smartare än så är kommunistpartiet ej i internal human nature power addiction domäner. Och mycket smartare än så behöver deras bedömningar av behov att blåsa upp ekonomin bl.a. relaterat tror jag minst sagt riskabla områden inom låne-finansiering ytterligare en bit hellre än att riskera se det "själv-normalisera" sig ner riskerande missnöje relaterat politik allmänt.


Ibland när man tänkt grovt dåligt minns jag att en djävla whitening kunde krävss för att saker inte tyckte jag skulle verka riktigt fullständigt otroligt. Det var en orsak till att jag 2011 blev hel-nykterist: Två - tre gånger när jag kom hem berusad blev saker fortfarande rutin-skribent lika mågot så är men riktigt djälva kreativt otroligt. Men så klart: Bossar du över världens största land, har 100 - 150 000 kravaller oroligen, är allmänt hatad o.s.v. Är du ej benägen att risker. Och krävs nu att rensa ut Bo resp. en viss general (ej den nu aktuella) därför dom är ute efter din makt kreativt öppen mot omvärlden där. Why not. Diktatur tillhör den som bossar den just nu. Inget annat. Är du osäker. Tala lösande problem litande på folket och orkar du inte dit är det bara att slåss mer och mer internt, med medborgare, med omvärlden, i ord och vapen tills du eller din efterföljare dör tillsammans med mänskligt gigantiska värden. Talar man i den domänen till er lyssnar ni alltid. Och faktiskt tror jag fortsatt trots denna lilla eleganta undervisning från en större mer civiliserad värld i vad fri information kan få dig att göra.


Say Hello to Bo! Jag surfade Wikipedia lite 2009 och av och till 2010 och tyckte han (eller om det för honom var något liknande hos amerikansk myndighet) verkade vettig: Mer Mao. Riktigt uppblåst uppenbart korrupt. Men verkligen ingen stor utvärdering, kunskap eller att jag just brydde mig i honom särskilt.


PS

Infödingarna och deras stamkrig. Xi-flocken springer över krigar Bo-flocken. Nästa månad eller år är det någon annan stam som vill ha mer utrymme för något egentligen meningslöst bara tagande över en bunt av den andra stammens kvinnor kännande sig större med fler medlemmar men utanför det bara förstörda värden. Ungefär som bland i teokrati-flocken men där förstås att de slåss med någon form av sedan tusentals år evigt återkommande individ som bygger sig stor över åren i också en massa påhittade myter (idag bland vi som haft grundskola i civlisitation vad vi begriper är lika irrationellt som kommunismen: Diktatur så länge vi är människa alltid diktatur - och irrationella trossystem givna ej att ifrågasätta uttrycker propaganda-effekten välgjord diktatur kan orsaka. Dumt övernaturligt strunt okunniga ethnics får för sig när det regnar samma dag som Mao-gödslar jorden med bönder svultna till döds på därför de inte vågar rösta som civiliserat folk):



Att lära dem lite små-saker lyftande dem lite mot en bättre tid kan vara djävligt tidsödande faktiskt. Men vid dagens slut när det slutligen gått upp ett ljus för dem och de begripigt riktigt belönande: Man har gjort något bra och det är jätte-kul. Kul att möta dumma infödingar och lära dem ett och annat: I hopp om att det mer civiliserade folket ska välja att rösta och då rösta fram något bättre. I väntan på det får ni nöja er med att lita på att jag inte ska prata kommunisterna folk-mords-galna istället för "Bo med Co mobbande".


Relaterat konceptet Make belief finns en del rörande visuell framställning samlat från smalare fallstudie över på Hans Husman om Prylar. I abstrakt modell hör det till vad som sammanfattat sägs röra sig domän av _FICTION. D.v.s. värde och sanning finns i att föreställa sig vilket belönar det för oss (kreativt tänkande). Film, kanske musik, historier m.m. utnyttjar tror jag samma system introducerande i yta (ex. pistol form men laser eller svärd men laser) eller djup utefter några dimensioner upplevt ej otroligt men just fiktivt.


Och därmed har jag också förnekat - för att förvirra saker ännu mer för idioterna - att min särskild idé om ett anti-pansarvagns-potent sniper rifle vapen görande dem void ej existerar utan är fiktiva. Antar att sådant är antingen och eller för er? Eller hur fungerar sådant i risk management i diktaturer? Bo-arrestering kanske inte riktigt räcker för att reda ut den här frågan?


Om kanske två eller tre år ska jag troligen inte mindre diskret men helt säkert effektfullt då ni vet varifrån ni lärde er den fiktiva-världsbilden ifrån visa på något annat liknande. Mer just nu pågående antydd diskret i The Drifter: Mer energieffektivt prata med kommunistpartiets dumma infödingar som tror på det övernaturliga. Om man vill prata men bry sig ännu mindre än jag relaterat old man Bosse (tog tror jag nummer tre elelr fyra jag kom in på i Wikipedia: Och läste över åren tror jag inte just något mer om honom alls än Wikipedia och/eller något från en amerikansk myndighet). En kul tidsaktuell tanke jag fick för mig är att typ dra upp Drifter så han pratar infödingarna rätt mer intensivt varje gång dom börjar prata en massa strunt till civiliserat folk nere i Hong Kong. Låter som riktigt: Men man ska idas också. Är kineserna vuxna nog att bry sig i? Eller ska man ge dom några år i under-steget diktatur så dom inte förstör hela landet? Vill kinesen ens rösta? Vet han vad det är? Jag rösta ju ut Bo från kommunistpartiet men jag som civiliserad svensk (och har rent av faktiskt sett en säsong av Robinson långt tillbaka) begriper sådant. Färre att prata rätt så klart: Få kommunist-infödingar i stort land. Det ska ju vara moraliskt sunt också: Inte bara att man hetsar infödingarna att slåss med varandra för att det känns som man blir stor av det själv. Utan att man gör det så att de lär sig något civiliserat viktigt från det och att inte otroligt i alla fall moraliskt tveksamma infödingar röstas in i fängelse, dödsstraff, tortyr m.m. dom håller på med när man hetsat igång dom.