South Park: The Puppet Show tillbaka med ny grafik

2013-09-27

Fastnar i pedagogisk-utmaning bredare är en av en mängd vägar man kan välja att ta fram hand-dockorna och förklara det stereotypiskt förenklat från exempel-fall. I populär-kultur är en av de största dockteatrarna i för kontext korrekt förenklad stereotypisk värld South Park. Deras utökade fördröjning från förra säsongen oroade något givet diffusa rykten (varför inte med facit nu uttrycka som initierade källor - min egen gissning som jag minns det i efterhand såvida jag inte mer lutade åt att de tröttnat på det hela) om förändrad grafisk formgivning.


Ett - skattar jag från bred dataanalys Sverige för implicita gömda associationer med ICA - mycket vanligt talesätt är att när Hans tar fram sina handdockor är världen på väg att explodera sönder vilket i konkreta ord inte alltid är lätt att balansera rätt. ICA i det implicita har en så elegant förmåga att visa antingen genomsnittets tyngd eller just vad nu helst vi vill se.


Vinjett oroade något men det hela visade sig vara ungefär samma sak som förr om än mer packerat för optimerad återanvändning av enskilda komponenter (ex. hamburgare nyckelpersoner äter i skolans restaurang).


"- Did you guys read 1984.

- I don't think so.

- I didn't read it either, but I did see the puppet show version over at Casa Bonita."

Eric Cartman
Grundbult, förebild och kraftman.

Och vad jag och säkert de flesta bland de få kvarvarande svenska teve-konsumenterna nå sett. Efter det vet vi vad vi ska tycka: Jultomten oroar och känns fel men heller inte vad som orkar in topp-trettio i kraft-upplevelse. Cartman var intressantare och roligare som främlingsfientlig och paranoid i the Snuke där vi dessutom (hoppas vi alla) hade blivande President Clinton medan vi ej fick se mer än middle management här.



Vi kan också konstatera att pågående i avsnitt är presentation kulturbärande snarare än överutnyttjande det nya systemet. Nedan Butters - en medborgare som i skärning mellan verklig och möjlighet skönjer tomten gömd och som vi kan se miljövän stödjande de stackars Panda-björnarna...



Mycket sock-puppet. Jag tror det är viktigt effektivt undervisande för många som annars kan förledas av smyg-feta Panda-björnar. Ett stycke samhällsviktig-vulgär-kultur nyttig för medborgaren.


Fler sock-puppets:


1. Hans är cynisk - men förenklat på nivå med vad the common man of the street kan förstå med gårdagens vanligare företeelse email spam



2. Dagens citat: "South Park - Gnomes" förklarar rätt mind-set för att nå datakvalitet resp. människans farliga bias att lita på "100 % träffar" under längre tid trots enorm komplexitet i inverkande faktorer ej bedömda (2013-06-08)


LSA men ingen sock-puppet.


3. Återanvändande läsar-värde-investering i sock-puppet. Som så mycket i sock-puppet mest en abstrakt förklaring när effektivt för den som kan välja där vi i annat oftare kan behöva konkretisera. D.v.s. oavsett domän är visualiseringen enkelt begriplig mer direkt ytterst viktigt.


Information overload angripande censur-system: Lätta mönster för att bygga träningsdata säkerhetsrisk att hantera via krypteringsteori (2013-05-03)
New York Times har känsla för det känsligt värdeskapande (2013-02-19)


4. Roar svenskarna med referens till några av deras semi-eko-moraliska-handdockor.


Ett enkelt och bra tips är att känner man sig lite oroad över hur saker kan ha uppfattas tar man fram ett par handdockor optimerad aktuell målgrupp och kommunicerar konkreta solida värden för dem. Här att jag marketing optimerar Sverige med Spara-och-Lösa dockorna.


[Red. Jag har lekt lite ett tag nu med idé-konceptet att ge möjlighet att blicka in för läsaren bakom den redaktionella-muren och se där magin skapas på det temat: Detta handgrepp har jag i flera år nu kallat: Roa Svenskarna. När de tycks irrationellt irriterade över komplexitet i frågor jag tagit upp de ej orkat med gör man lite Roa Svenskarna ex. referar till dom här Spara och Slösa så blir dom nöjda ett tag. En variant är Sweet talking the Swedes men den är mer bra för agenda närmare vad jag ofta struntar i själv och ej har att göra med i skapande d.v.s. kreativ-frihet i bredd utan oro att läsarna ska hitta sekundär-skit på mig från vad jag skriver: Det ger större flexibilitet rörande att paketera "mitt tyckande" o.s.v. och då kan göra det sött utan behov av förledande humor. /Hans]


5. Exklusivare en av mina första Obama dockor (i avbildande mening snarare än många av mina senare Obama-dockor mer optimerade för att förklara ett och annat för Obama).