Sista April Uppsala: Flykt disk, eldsläckare, eldstålets gnista, pistolen och den tibetanska sensmoralen

2014-04-30

1. Tools of the Trade: När elden kommer

Brandsläckare kommer raket träffar i närheten av datalager men ogärna om brinnande nära (pulver- och vatten-släckare är nog lika problematiska). En del år tycks det beskjutas. Möjligen något religiöst extremistiskt och tänkbart kristet och varande gender-politiskt i svenskt tradition efter reflekterande efterföljande forskning som indikerade att viss tro kan vara bra pagan tillbedjande gudinnan har jag väpnat upp mig.


Mer avskräckande snarare än nödlösning är det även förberett med eldstålet. Eldar man upp mina hårddiskar kanske jag kommer över och slår gnistor på fiendens hårddisk. Vidare viss mängd vatten om det går fel mer tillbaka riktat.



Kultur-atavistiskt såväl som mer eld-relaterat hade så klart ett spjut gjort hårt med eld. Samtidigt behöver man bibehålla viss realism och tänka praktiskt såväl som att ej onödigt divergera mellan det i information elegantare och konkret verklighet (jag vill t.ex. inte ha på ansvar att någon ger sig på att försvara sig vid beskjutning med ett spjut: det är viktigt att minnas att man är föredöme för en försvarlig andel av befolkningen).


2. Korrekt eld-relaterade skämt

I all sanning alltid gällande:


"Jag tog förövrigt inte med först tänkta algoritm nedan. Texten var endast för att tänka så när utgångspunkten tänkt avslutades det. Ev. kan jag av en del upplevt förolämpa läsare som skrivet. Det för de som de berör ska inses för uttryck för en hos dem mycket osäker självbild snarare än något besläktat hos mig. Riktigare ska förstås som en hyllning till läsarens visdom varande alltid min ledstjärna här i livet. "

Från: Minimalistiskt sido-algoritm-skiss beräknande läsare nyhetsmedier (2014-04-30)

Och med läsarens nöje styrande allt här korrekt för högtiden eld-relaterade skämt.

`

2.1. Anpassat Dalai Lama tänkande: Leende mot fienden.



2.2. Tibetanskt kärnvapen. Alla tillsammans hemma i Tibet.



I någon mening illustrerar resp. skämtteckning problematiken i effekt rörande självmords-eldandet: Det tenderar - lämnande övriga invändning - att ge reducerad effekt när tillämpat minst sagt ofta och regelbundet. Och en personlig verkan av det är att jag inte upplever något problem att göra skämtteckninganra vilket jag inte kan se överhuvudtaget hade varit möjligt 2010 - 2012.