Riktad information - Material pre-exempel: "Chinese Communist System Rules!"

2013-11-23

Utmärkt initial diskussion i Time:




Förvånadsvärt välgjord i enklare men effektiva metoder som bl,a. cute, up och navigation såväl andra mer allmänt vanligare. Ganska potenta var för sig som enkla handgrepp fodrande inte allt för mycket även om andra både jämförbara och starkare finns också handgreppsnära. Särskilt om vi ser navigation (diskuterad längre tillbaka men ej ännu i guiderna till den Riktad informationen) som den större domän i möjlighet det är från vad det motsvarar i kognition och ser möjlighet att variera oss samt gå närmare övriga nod-förstärkare.


Jag lär återvända till den ganska snart så bryter vi upp den samt att jag fer ser till att få utvecklingsversion här för dataanalysen och mining klar så att Symbol mind kan gå upp. Jag vill se hur koncept och symboler ser ut bredare för kulturerna - också om transfererat mellan språken vi översättnings-algoritmer per koncept snarare än att direkt ha data och datastrukturer på kinesiska - det går visst att skatta och gissa från generellt men oftast kommer man ganska inexakt.


Det här känns lika mycket riktat internt som ett angrepp utåt del av en serie pågående angrepp på global-frihet genom att försöka etablera diktaturens makt över fria medier, och politiska organisationer. Idag via dektret genom media: I morgon om förändring inte kommer från fängelse i väntan på de rättegångar ett förändrat statssystem kan tänkas medföra om inte avlämnande till Spanien. Jag väljer att tolka ett försök att binda mina fria tankar även om jag hade kunnat tänka mig värre. Mycket förslaget och ondskefullt. Men mer balanserat även om nu valet av dimensioner inkl. de diskuterade tidigare och har tagna som några exempel också mer än påverkan reducerar risk för att filtreras ex. från att komma aggressivt eller en del liknande är det ändå att föredra. Högre effekt via det är ändå bättre än att hat byggs via sämre propagande men som istället arbetar med det oavsett målsättning övergripande när uttryckt i denna riktning. Indikation om sund management och välbalanserade konstnärer.


Inte så illa gjort heller: riktigt välgjort även i mindre visuella detaljer vilket bör föranleda oss att försöka ta en titt också på själva filen, varifrån den kommer m.m. Ändå på en betryggande nivå utan att introducera något man upplever nytt, indikerande data mining för förståelse m.m. Bra och kanske lite bättre som vanligt men egentligen ingenting nytt i det.


Visar dessutom bra hur långt du når bara med det enkla runt symbolernas intensitet och lite från a till b mening i det utan att ens göra något förutom att ta ditt argument i det utan tankar eller analys symbolgrupper och sambanden i detaljer. Förutsätter givetvis lite vana med mjukvaruplattform om man önskar göra rörligt vilket jag ej har men en del tankar ska jag i alla fall skriva utifrån det. Jag kan tänka mig att jag har en eller två ganska rutinerande i den här domänen bland mina läsare på lite avvägar.


Likväl är jag mycket optimistiskt. Mer än på ganska länge. Realitet är dock att försök bibehålla grundnivå upparbetat så att säga för den eller de som kan snarare än att binärt om e levererande som indikerat från partiet öka upp. Men gärna just ha optimism som vad man försöker se och uttrycka därför det har ett värde i sig oavsett budskap i övrigt.


Kompletterat: Oj inte 100% moraliskt genomtänkt. Skulle ju drabba oskyldigt företag som levererat produkter här. Trevliga kinesiska innovatörer hårt-arbetande. Men sagt är sagt så att göra vid tillfälle framöver - men kanske för snart heller - så vi ger saker vettig tid på att faktiskt kunna lösa problem istället för att bara få fler problem utan nytta.



Och ej helt överraskad - konstaterande det tidigt i utveckling av analys-plattformarna - så tenderar gärna any hammer transforming into even more innovative swords. Tidigt kunde jag inte alls se det men och säkrade upp för att föla tradition med att göra gulliga vapen för att förändra världen också till det bättre: starka nog. Men så likt magi väljande att ta perspektivet av och göra tolkningen att vi har en personlig förolämpning så likt magi visar sig saker för vad dom är. Försvarsfilosofin realiserad i nya nivåer och dimensioner ovanpå cognitive.

Självklart historiskt har ju nu också the sword varit the hammer såväl som visa versa. Men i allt för alla finns endast (om vi inte ser värde i katastrof drabbande givet samtliga oavsett preferens mellan part, folk, etniska grupper m.. - den lugna transformationen förändrade till det bättre med stolthet och förståelse av vår roll för evigheter som kommer möjlig därför att alternativet utanför det är den ej definierade icke-trasnformationen medan tillståndet inte på år stått kvar där det var och på inget sätt är på väg tillbaka: en bra gjord förändring eller katastrof. Jag kommer argumentera och mycket trovärdigt indikera detta från mätbara faktorer för vem som helst att verifera själva att föga annat finns att välja på (men där denna väg är bred nog för att kunna rumma det mesta vi kan ösnka välja så länge respekt för människan finns). Detta inte minst för partiet som bär i per person i genomsnitt för dem jämfört med hela folket ej i partiet den mycket större risken och argumentation riktar jag också dit varande i Kinas flockar substratet.


Omställning ch förändring tar nu tid men också ett riktigt bibehållet tryck är viktigt. Så att man inte tappar fart mot indikerat eller börjar med mer istället för mindre av irrationella dumheter. Lugn och reduktion av våld och öveergrepp är nu menar jag verkligen kritiskt för alla. Allt sådant påverkar därefter befintliga tillstånd och är faktorer inverkande på hur transformationen kan ske. D.v.s. acceptera tidsfönster för åtgärder rimliga men hålla dem i rätt riktning. Där rent personligt ska sägas att jag inte tillåter överhuvudtaget - noll-tolerans - det omvända och om så skiter jag i principer här och realiserar en gediget överdrivet kostnad i många dimensioner också om själklart troligt innanför moraliskt acceptabelt och svensk lagstiftning.Ingenting indikerat häreller föregående är ock hörande dit. Men rationell och vettig tid är givet innan jag börjar försöka uttrycka information relaterat telekomsystem, telekomprodukter, och infraastruktur i andra typer av nätverk.


Men låt mig återvända när jag känner mig meditativ nog att ta fram anteckningar och titta över vad vi egentligen som värld samlat på oss för vetskap om dom alternativa risk-processerna resp. hur dom redan är uttryckta i Kina.