Mer lyckosamma tecken: Goda antiterrorist-operationer

2013-10-06

Också ett lyckosamt järtecken liksom Malcolm Gladwell: Lyckosamt järtecken levererade DoD under helgen:



Därför att det förklarar i "doability-språkets" mer omedelbart förklarande kapacitet att man inte reteterrerat områden man mutat in och där föga annat tycks redo att addera andra eller samma mekanismer (om än självklart många undantag finns ex. Frankrike nyligen). Och särskilt lyckosamt givet allt (tror jag ofta i ordens kraft ganska överdrivet) aktuellt kring den amerikanska inrikespolitiken relaterat budget.


Vidare finns en traditionell bild av hur mer "manligt" ska slåss där det menar jag ganska tveklöst är starkare att göra det on the ground against on the ground snarare än via ex. och särskilt en fjärrstyrd dron. Det senare - mycket irrationellt rörande allt undantaget möjliga risker relaterat att ta fel vilka jag emellertid lätt betvivlar för en given operation inte nödvändigtvis skiljer sig mot på-marken pangande med automatvapen - kan kännas fel, onaturligt och fegt.


Att uttrycka viss traditionell manlig såväl jämförbara kvinnliga uttryck (ex. feminism jag tror är mycket sunt motiverande i att försöka göra saker bättre vilket regelmässigt i genomsnitt har stark preferens till att leverera något bra) kan ha varit mycket lyckosamt. Ett gott tecken.


Lyckosamt här nära vad jag menar med orden är inte allt för olika som för Malcolm Gladwell: Lyckosamt järtecken.