Obama ger bakgrund till Kerry's Syrien-tolkning

2013-07-17

Det här lät ju kanske lite mer "positivt" än vanligt i delar då man kan uppleva att Kerry gör commit till en världsbild relaterat resurser vilket är inte helt oviktig dimension för en amerikansk utrikesminister att ha hög trovärdighet i. Etablerade samarbeten såväl som potentiella sådana i framtiden relaterat dela resurser är inte få.



"Now, he has – there was a period of time where he felt that they needed more weaponry and they needed more ammunition and things like that. There are partners, support members of the so-called Friends of Syria who have been providing a lot of that. And there’s a great deal of weaponry that I know has been reaching the Syrian opposition in the course of the last weeks of a very different kind. And they’re also getting other kinds of assistance at this point in time."

Från: Remarks With Jordanian Foreign Minister Nasser Judeh After Their Meeting | State.gov

Remarks
John Kerry, Secretary of State
Amman, Jordan
Juli 17, 2013


Att Syrien varit en tung och svår resa för USA och EU men en saboterande Putin svår att hantera genom hans benägenhet att försöka uttrycka kraftiga manliga stereotyer på sätt man är numera ovan med bland FN-diplomaterna. Den gamla stammens amerikanska diplomater som härdats av Khrushchev är glömd. Men ger vi människan tid att söka information, lära och anpassa sig brukar en lösning förr eller senare komma.


    I brott mot bl.a. och särskilt Wikipedias rekommendationer för administratörer söker Khrushchev dominera istället för att moderera när han får möjlighet att vara centrum för hela gruppens FN-samarbete. Det är som när två hanhundar aldrig fått möjlighet att direkt fysiskt lära känna varandra och etablera hierarki: båda tror att de är obesegrade och incidenter som Afganistan för Sovjetunionen och Vietnamkriget för USA glöms snart i det större spelet.

Här har jag verkligen i det lilla sugit i också. Humor är ju så viktigt när vi ska lära så jag har försökt muntra upp President Obama av och till när tillfälle givits med min Black panther Obama - säkert en välkommen kontrast till alla skämtteckningar med överdrivna kroppsdrag så vanliga inom politik - och för att höja upp möjlig pay-out här för Obama duktigt nu när god motivation är viktigt hos alla kan jag lova att förskjuta polariseringen mer framöver på skämtteckningarna till att uttrycka dråpliga situationer för hans politiska motståndarna med Obama kommande in motsvarande räddande situationen (givetvis inte genomgående nu när jag redan skapat en serie av fem bilder enkla att återanvända).


PRESIDENT OBAMA FÖRKLARAR SISTA VECKANS SNABBA STEG NÄRMARE MÖJLIG FÖRÄNDRING MED MER VERKANDE MOT POSITIVT VÄRDE FÖR FOLKET


- Det tog ett tag att begripa det här arabiska och Syrien.

- Men nästan bara Putins fel. Han störde och förstörde hela vägen. Först förväxlade vi vad som var Syrien och Ryssland. Sedan tog han en av våra medarbetare som tagit med hela vår geo-databas på några datorer och vi behövda ordna en ny som tydliggjorde och förklarade vad Syrien egentligen är.

- Och i FN så fort jag sa något blev han både sur, pratade en massa och sedan som konstigt kamratlig. Jag tror att dom romantiska problemen Madam Clinton hade med snuska förslag skulle lösa sig nu men istället har Putin lurat i Kerry vodka för att vara ryskt artig.

- Nu köpte jag en egen bok om det arabiska och förstår lite mer om vad det handlar om.



- Syrien har vad som är som en Saddam Hussein eller en Mohammed Omar så här ska vi inte göra som vi först för dom gjorde fel och sålde eller gav dem vapen för att sedan behöva bekriga själva. Hans tipsade på sin blogg om att vi kan deras fiender vapen och att jag inte behöver bry mig i vad Putin lurat i mig för han skickar dit vapen han också och då är det ok för mig med.


- Och allt han skrämts med om att han kan låsa in mig i Syrien så jag aldrig kan hitta ut var inte sant heller. Jag kan alltid bomba mig ut med mitt flygvapen om jag behöver det genom att ljuga lite för dem och säga att allt otäckt luftförsvars Ryssland satt dit är borta eller alternativt ärligare låna en gedigen icke-stealth men istället fungerande stridsplan från Israel.


- Och fungerar inget av det är det bara att följa den största flyktingströmmen sedan Rwanda. Kerry är ju i Jordanien och med redan fler än 500 000 syriska flykting där ska det nog inte vara helt omöjligt för mig heller att hitta ut.


- Hakuna Matata!


President Obama,
Syriens glatt välkomnande fria-världen ledare när de är revolutionerade och klara, har pengar till NATO budget o.s.v. och inte fått för sig att NATO är ganska värdelöst om du har ryskt luftförsvar.


Om man nu alls tror på sista generationens stealth efter allt upphandlingskaos och kvalitetsproblem allmänt hos leverantörerna. Jag tror nog om inte stealth just nu alltid är stealth på nivå Australien export - eller nedskjuten i Forna Jugoslavien av gammalt föråldrat ryskt luftförsvar - och man är lite rädd för att erkänna det genom att bli nedskjuten i Syrien. Den dagen jag kan se stealth planet konkret göra vad det är tänkt att klara tror jag på det.