Grafer från "Bulldozer / Airlifter eran"

2013-07-02

För att samla diverse ögonblicksbilder från Bulldozer och Airlifter dataexporten.


Grafer och diagram i WikiMedia (2013-06-23)

Grafer och diagram i WikiMedia II: Barack Obama ritad (2013-06-25)

Årsintensitet från Wikipedia infoboxar (2013-07-02)

2010-05-06 bland politiker, brittiska val, ubåtar, musik och burmesiska partier (2013-07-02)


Ibland kan jag få ut troligen ganska sunt rent personligt upplevt värde av att framställa något som lite enklare än det nödvändigtvis är. Mindre från föreställd plåga av andra i deras möte med plattformarnas begränsningar och mer för motivera till att skapa bidra till viktigt gemensamt värde genom att skapa en motiverad användarbas som engagerar sig i dom mer än jag riktigt kan se som görligt i bredd och bidra till ett visa på intressanta kunskapsbyggande roligt visuella projekt för ungdomar som leder dem in till produktiva yrken där jag kan se att bygga upp visualiseringar kodstyrt från mångdimensionellt data är både spännande, lärorikt och tillväxt genererande.


Möjligen kan jag ha gjort det för dom två första inläggen besparande läsare tid som kanske inte är intresserad av att göra rent av väldigt mycket mer än vad som direkt framgår i inläggen. Däremot inte sagt att WikiMedia var en vek plattform att lägga kodstyrd visualiseringar på. Tvärtom presterande den många gånger över vad jag förväntat mig och det finns diverse bra subsystem att lägga in utan att man själv behöver kapsla in något också. Men det är inte riktigt som Excell eller i närheten av det besparande kanske en del en hel del tid.