Kraftdans: Rond II

2013-05-29

South Park gjorde en tolkning Red man Greed av kraftdans från We are Strong, Love is battlefield, Pat Benatar, precis som i Kraftdans.


Djup är möjlighet att uttrycka relativ storlek förstärkande upplevd storlek. Viktigare just här för dom avståndssökande signalerna är distans just avstånd. Jämför gärna katolikernas marsch till the Derry under the Troubles och Orange Order Parades årliga marsch i the Derrby. En enorm offentligt uttryckt presentation av motivation att ta striden och kraften man gemensamt representerar.



South Park demonstrerar också samma värde de konceptuella skisserna ger mig och menar jag är underutnyttjat för att förstå och tolka komplexa konflikten oavsett hur mycket utnyttjat det är i andra områden. Vi kan skapa en abstraktionsnivå ovanför många delar som inte bara är tidslinjens trivialtet av namn och årtal.


Kraftdansen är ett till exempel på samma princip diskuterat i och tillämpad som olika instrument:


Oväntad emergence i aktions-relaterade händelser
Att styra läsarens tolkning dit önskat med två bilder istället för en
Affisch-budskapet: Fånga uppmärksamet (blodig säl), låt smärtan kännas (barnen sticker de döende sälungarna med pinnar), etablera hind-sight bias-slutsats (fabriken mass-mördar) och sätt primacy effect till "AGERA! AGERA ÄR COOLT!"