Airballoon tar höjd på Airbus och Boeing inför vårens bombmatta av innovativ PR

2013-04-28

Med rätt finansiering tvingas jag erkänna att jag kan tänka mig att leda ett fältslag mot att ge flygkonsumenten ett trevligt flygplan att njuta av. Förtjänar vi att tvingas att associera vår flygtur - en gång i tiden av propeller-flygplanet och de stora hytterna - en trevlig exklusiv upplevelse utan nödvändigheten att döva och hjärn-manipulativt störa upplevelsen genom "rabatterad" sprit, godis och parfym, ska redan i flygplanets namn associera till vardags-gatans vulgära bussar fulla av hostande fågel-influensa och TBC-sjuka? Eller sitta Boeings obegripliga namn instansieringar? Vad är en Boeing? Vill jag behöva läsa om en Boeing när jag flyger? Det känns knappast som en naturlig del av luftrummet eller kan hitta i skog eller hav.



Latecoere 631 - känd för en lugn, rymlig och trevlig transatlantisk flygtur med den kvalitet 1930-talets konsument fodrande ett avbrott från vardagens hemskheter gav en höjd vi ännu inte klarat att nå upp till - visar oss det bästa av två världar: fartygets rymlighet med flygplanets hastighet. Ett ideal för varje seriös leverantör av flygplan.

Varumärket jag ser för mina flygplan lånar karnevals-glädjen med både exklusiva och goda popcorn, brända mandlar m.m. dessutom scarce från marknaden. Och med uppsidan att minst dagtid erbjuda en tryggt nykter familjeupplevelse.


Vad har vi nu här som för tankarna till luft-transport. Jo heliumballongerna man kan inköpa i trevliga små-figurer eller "saker" (ibland rent av flygplan). Här har vi ett smakfullare, festligare och utan fyllans och epidemins risker istället ett föredöme både för kvinnor och barn vars mor heller inte behöver oroa sig för att få olämpliga komplimanger av drunkna.


Airballoon Air Transportation, 財閥

The amused move to goal

Up to the Happy Goal
Relax Up into Goal
Up to goal amused
Drift up into Goal
Up to goal.
Make difference - Amuse your wife
The fast move