Nu är poker på Google Nyheter tillbaka till 100% Aftonbladet

2010-01-14
Foto: TakenByTina Licens: CC by-nd 2.0
Tigrar har finare smak än katter och blir lätt illamående av råttor. Hade det inte varit för att de lite äckligare katterna var duktiga på att hålla råttorna borta hade tigrarna redan ätit upp alla katter.

Nu såg jag att poker på Google Nyheter var tillbaka till Aftonbladet dominerande topp tio. Det visar den mest karakteristiska egenskapen hos Google Nyheter: färskhet är viktigt. En till faktor som har betydelse och som nog spelar in för Aftonbladet är att kontinuerlig bevakning lönar sig (det gäller även webbsökning).

Fast jag tyckte var roligt roligt medan det varade att vara med topp tio eftersom det bara var Aftonbladet och jag:

Sökresultatet för poker i Google Nyheter

Det fick mig på riktigt bra humör och inspirerade till ett par komiska inlägg på Pryltrend:

Tiger som börjat äta en röd små katt?
Vad som skiljer tigern från små katterna

Man får göra det bästa möjliga av dom små framgångar livet ger timmarna de nu varar :) Det är viktigt att försöka ha roligt särskilt på vintern. Samt ta de chanser man får att bygga motivation om man nu behöver det (jag har "vissa" svårigheter att få saker gjorda p.g.a. låg motivation).

Om det sedan just gav något avseende trafik eller Adsense vet jag inte men det kan ju vara stimulerande med en ny tävlingssituation även om den egentligen är likartad och mindre viktig.

Fast vem vet: Med stor motivation kanske jag klarar att hålla Aftonbladets publiceringshastighet på allt från poker till resor :-D