Idé - Spännande Tävling lanserar SVT Play

2009-09-24

Här är en spännande idé jag känner motivation inför och som bör kunna ge SVT Play ordentligt med uppmärksamhet. Principen är enkel:

  • Det handlar om att ge flera programledare högre livskvalité.
  • Skapa motivation hos tittarna att surfa in och engagera sig i SVT Play även om de inte behöver den idag.

Min idé är en tävling där man måste leta runt på:

SVT Play

Tänk er en skattjakt där man hittar ledtrådar på SVT Play och kan vinna delpriser. Att tolka ledtrådar kan ofta innebära att man måste hitta ett videoklipp och titta i det. För att vinna det stora priset krävs något mer som ev. går att filma till ett TV-program. "Moraliskt" bäst ska man lära sig något av det hela också. Jämför med den skattjakt jag startade men tvingades avsluta i förtid:

Tävlingskoncept för fler tidningsläsare

Spännande Reality TV?

Konceptet går att ta vidare genom att skapa en spännande (kostnadseffektiv) reality-TV serie. Säg att de 30 personer som kommer först kan ensamstående programledare m.fl. medarbetare välja ut bland att gå ut på date med.

Efter förmånen att få uppleva Godmorgon Sverige idag kan jag kraftfullt lova att min motivation att komma bland de 30 första skulle vara stark (^_^)

Reality utan TV?

Fast tävling eller inte jag går gärna ut med er båda (men kanske inte samtidigt) om ni inte är upptagna och känner att det kunde vara kul (#^_^#)

Och tog ni illa upp ber jag om ursäkt (._.)